Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Dębnie
System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

Protokół z sesji XXXII 31 01 2013r.

Protokół z przebiegu XXXII sesji Rady Miejskiej w Dębnie

w dniu 31 stycznia 2013 r.

 

Sesja odbyła się w Urzędzie Miejskim w sali posiedzeń.

Godzina rozpoczęcia obrad   12.00

Godzina zakończenia obrad  15.15

 

Obradom przewodniczyła Helena Sługocka Przewodnicząca RM.

 

Przewodnicząca RM- przywitała wszystkich obecnych na sali obrad. Stwierdziła, że na sali obrad obecni byli: burmistrz, z-ca burmistrza, skarbnik gminy, prezesi spółek gminnych, dyrektorzy i kierownicy jednostek gminnych, dyrektorzy i nauczyciele szkół z terenu Gminy Dębno, kierownicy wydziałów UM w Dębnie, sołtysi wsi, mieszkańcy gminy Dębno.

 

Na stan 21 radnych Rady Miejskiej obecnych radnych na sali było 21, co stanowiło 100% stanu ogólnego Rady.

Wobec czego Rada mogła obradować i podejmować prawomocne uchwały.

 

Lista obecności radnych na sesji i gości stanowią załącznik do protokołu nr 1 i 2.

 

 

Przewodnicząca RM – poinformowała,że do przewodniczącego RM wpłynęły dwa wnioski od Burmistrza. Pierwszy wniosek dotyczy wprowadzenia do porządku sesji projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie nieruchomości na rzecz osób, które korzystały, jako ostatnie z prawa do nieruchomości na postawie umowy dzierżawy przez okres 3 lat.

 

Wniosek Burmistrza stanowi załącznik nr 3

 

Przewodnicząca RM - zapytała, kto jest za wprowadzeniem projektu do porządku sesji.

 

Stan radnych na sali 21

Głosowanie: jednogłośnie za

 

Rada wprowadziła, do porządku sesji projekt uchwały.

 

======================================= 

Przewodnicząca RM – przeczytała drugi wniosek Burmistrza do przewodniczącego RM  oraz zapytała, kto jest za przyjęciem wniosku Burmistrza.

 

Wniosek Burmistrza stanowi załącznik nr 4

 

Radny A. Brzozowski– wyjaśnił, że warto byłoby spożytkować te spotkania, tzn. posiedzenie komisji stałych plus piątkowe spotkanie w SP nr 3, żeby zebrać wnioski zgłoszone na tych spotkaniach i ukierunkować te prace na następny okres, ponieważ
w piśmie Burmistrza założenia są równie tajemnicze, jak i pierwotny pomysł, którym zostaliśmy zaskoczeni na posiedzeniach komisji.

 

Przewodnicząca RM - zapytała, kto jest za przyjęciem drugiego wniosku do porządku sesji.

 

Stan radnych na sali 21

Głosowanie: 17 za

4 wstrzymujących

 

Rada przyjęła wniosek Burmistrza o odrzucenie z porządku sesji projektów uchwały
w sprawie zamiaru utworzenia Zespołu Szkolno – Przedszkolnego nr 1 i nr 2.

======================================= 

Radny A. Brzozowski– wystąpił o wprowadzenie do porządku sesji dwóch wniosków dotyczących: „Informacji o gospodarce śmieciowej w gminie w świetle nowelizacji ustawowych w parlamencie RP” oraz „Informacji o kierunkach i formach uzyskiwania obniżenia wydatków budżetowych w roku 2013 i latach następnych”. Odczytał. Zapytał,
w jakim trybie punkt dotyczący łączenia szkół i przedszkoli trafił pod obrady sesji RM
w Dębnie, nie będąc ujętym w planie pracy RM. Stwierdził, że biorąc pod uwagę zapewnienia Burmistrza o tym, że zależy mu na oszczędnościach, uzyskiwania bardziej efektywnych rozwiązań, to jesteśmy na to wraz z wnioskodawcami są otwarci i służą swoją pomocą.

 

Wnioski Radnegostanowią załącznik nr 5 i 6

 

Radny W. Baranowicz – stwierdził, że wszystkie uchwały, które do tej pory procedowaliśmy na sesji, były omawiane wcześniej na komisjach. Te dwie uchwały nie były nigdzie rozpatrywane. Zaproponował, nie ujmowanie tego w dzisiejszej sesji, a o przegłosowanie odesłania tego do prac komisji. A dopiero później, po komisjach można byłoby głosować na sesji.

 

Radny A. Brzozowski– wyjaśnił radnemu Baranowiczowi, że to nie są uchwały, tylko informacje, czyli tak, jakby zrealizować je w sprawach różnych, tyle tylko, że chcemy dać czas służbom Burmistrza na przygotowanie ciut szerszej informacji.

 

Z-ca Burmistrza - wyjaśnił, że Sejm ostatnio debatował o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Jeżeli nasi pracownicy mieliby się do tego przygotować, mam ze strony sejmowej projekt, który był przedstawiony 3 stycznia, w piątek zostało to przedstawione w sejmie i z tego, co wiem, nie przeszło całej ścieżki zatwierdzenia
i podpisania przez Prezydenta. Cała ustawa obowiązuje do tej pory, w takiej formule, w jakiej była do tej pory, a jeżeli zostanie podpisany, to będziemy mogli Państwu przedstawić założenia, czy są ulgi, czy jakieś inne sformułowania, które będą mogły sprocedurować to, że zmienimy te wszystkie założenia, które Państwo już przedstawimy w formie uchwał.

 

Burmistrz – w kwestii gospodarki odpadami na dzień dzisiejszy na godzinę 12.00 Wojewoda zwołał wszystkie gminy celem interpretacji przepisów o zmianie ustawy o gospodarce odpadami. Kierownik Wydz. GNiOŚ się tam udał. Następnym krokiem będzie w terminie 11 – 12 lutego, poproszenie o wspólne posiedzenie komisji RM, aby móc się ustosunkować do wszystkich zmian. Osobiście będę proponował pewne ulgi, które ta zmiana wprowadziła, czyli dla rodzin wielodzietnych i kolejną zmianę, a mianowicie, kto przejmie obowiązek za pojemniki. Co do pozostałych kwestii będziecie Państwo mogli bardziej szczegółowo dyskutować. Na te dwie rzeczy ustawa w tej chwili zezwala, złagodziła rygorystyczne przepisy poprzednich zapisów. Dlaczego posiedzenie wspólne komisji? Ponieważ sejm podjął tą ustawę, na ścieżce legislacyjnej jest, że następnie senat musi to przyjąć, z senatu idzie do podpisu Prezydenta. Z podpisu Prezydenta musi podlegać publikacji i w określonym czasie ta ustawa stanie się prawomocna. Przewiduję nie prędzej, jak w marcu będziemy mogli zmienić dwie uchwały. Będę wnioskował do RM o zmianę dwóch. Musimy podjąć decyzję zaraz po feriach, w którym kierunku idziemy, ponieważ wstrzymałem jeszcze dwa materiały informujące mieszkańców, ponieważ tam nastąpią zmiany, jeśli Państwo podejmiecie decyzję w tym zakresie. Dyskusja na tym etapie, przy zmianie ustawy, jeszcze nie do końca jest zasadna, ponieważ mieszkańców wprowadzi w wielu kwestiach w błąd.

 

Radny A. Brzozowski– chcę uspokoić, że naszym zamysłem jest porozmawianie o tych dwóch tematach w wymiarze, chociażby 15 minut. Chciałem zauważyć, że temat dotyczący przedszkoli i szkół został nam przedstawiony w momencie, gdy jeszcze prace w parlamencie i sejmie trwają. Jeśli chodzi o przykład śmieci, tutaj jest całkiem podobnie. Natomiast
w temacie śmieci dyskusji i czasu na rozmowy nam brakuje. We wniosku skłanialiśmy się tylko o, naszym zdaniem, nieciekawej dysproporcji w różnicach pomiędzy stawkami za śmieci segregowane i niesegregowane. Ale mamy też uwagi dotyczące innych kwestii, dlatego dzisiaj, myślę, że kwadrans nie zburzy porządku sesji, bo chociażby temat kalkulacji jest inaczej proponowany, niż w innych jednostkach samorządu. A ten wniosek dotyczący restrukturyzacji naszych wydatków, jeżeli chcielibyśmy skorzystać z potencjału, który Państwo tutaj reprezentujecie, nauczyciele i rodzice, to można pochylić się nad całością oświaty, który to dział jest niezwykle znaczący dla całego budżetu Gminy Dębno.

 

Burmistrz – w dniu dzisiejszym Rada uchwala swoje plany pracy. Komisja Oświaty, Kultury
i Sportu w tym roku na trzech kolejnych posiedzenia tymi tematami będzie się zajmować
i poddawać tematy analizie. Jak pozostałe komisje do tego podejdą, to już jest sprawa pozostałych komisji.

 

Przewodnicząca RM- zapytała radnego Baranowicza, czy jego wniosek dotyczy obydwu wniosków złożonych przez radnego Brzozowskiego.

 

Radny W. Baranowicz – odpowiedział, że omyłkowo użył stwierdzenia, że wnioski radnego Brzozowskiego to uchwały, ale w związku z tym, co przed chwilą mówił Burmistrz, to będzie omawiane na komisjach w późniejszym czasie. Wyjaśnił, że podtrzymuje wniosek, aby przerzucić obydwa wnioski na czas późniejszy. Aby dać czas na przygotowanie.

 

Przewodnicząca RM- poddała pod głosowanie wniosek radnego Baranowicza o odłożenie wniosków radnego Brzozowskiego na posiedzenia komisji.

 

Głosowanie I i II wniosku:

 

Stan radnych na sali 21

Głosowanie: 12 za

9 wstrzymujących

 

======================================= 

Radny A. Dobrowolski– stwierdził, że bardzo dobrze się stało, że Pan Burmistrz wyciągnął właściwe wnioski z posiedzeń poszczególnych komisji, na których była dyskusja nad uchwałami intencyjnymi, jak również, z piątkowego spotkania w SP 3 z rodzicami. Na marginesie stwierdził, że jeżeli mamy podejmować uchwały, które będą dotyczyły ważkich spraw społecznych, to należy się do tego odpowiednio przygotować, bo nie sztuką jest podjąć zamierzenia, a potem się okazuje, skutki nie bardzo zostały przewidziane i nie wiadomo, co z tym fantem potem zrobić. Podziękował Burmistrzowi za to, że wycofał projekty uchwał.

 

Przewodnicząca RM- przedstawiła porządek sesji po poprawkach.

 

1.  Sprawy regulaminowe:

  1.  otwarcie sesji RM
  2.  stwierdzenie quorum
  3.  przyjęcie protokołu z przebiegu XXXI sesji RM.

2   Sprawozdanie Komisji Rewizyjnej z przeprowadzonych kontroli,

3.  Sprawozdanie z pracy przewodniczącego RM między sesjami.

4.  Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej i komisji stałych za 2012 r.

5.  Sprawozdanie z działalności Burmistrza między sesjami.

      a/    pytania do sprawozdania,

      b/    odpowiedzi na pytania.

6.   Interpelacje i zapytania.

7.   Odpowiedzi na zapytania.

8    Sprawy różne.

9.   Podjęcie uchwał w sprawie

  1. wyrażenia zgody na rozwiązanie Korporacji Centrum Logistyczne „Mój Sklep” Spółka Akcyjna.
  2. zmieniająca uchwałę Rady Miejskiej w Dębnie Nr XXX/238/2012 z dnia 29.11.2012 r. w sprawie przyjęcia Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Gminie Dębno na 2013r.
  3. określenia wysokości pomocy finansowej dla Powiatu Myśliborskiego
    z przeznaczeniem na dofinansowanie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej
    w Dębnie.
  4. określenia wysokości pomocy finansowej dla Powiatu Myśliborskiego.
  5. zatwierdzenia planu pracy Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Dębnie na 2013 r.
  6. zatwierdzenia planów pracy komisji stałych Rady Miejskiej w Dębnie na 2013 r.
  7. wyrażenia zgody na wydzierżawienie nieruchomości na rzecz osób, które korzystały jako ostatnie z prawa do nieruchomości na podstawie umowy dzierżawy przez okres 3 lat.

10. Zamknięcie sesji RM

 

Przewodnicząca RM– zapytała, czy są uwagi do przedstawionego porządku sesji?

 

Uwag nie było.

 

Przewodnicząca RM- Kto jest za przyjęcie porządku XXXII sesji RM?

 

Stan radnych na sali  21

Głosowanie: 16 za

5 wstrzymujących

 

Porządek sesji został przyjęty.

 

Przewodnicząca RM- poinformowała, że protokół z przebiegu XXXI sesji został sporządzony i wyłożony do wglądu w Biurze Rady. Radny A. Dobrowolski prosił
o poprawienie dwóch wyrazów w jego wypowiedzi, tj. było napisane „batalion” a miało być „batalię” i drugi wyraz było „nie wie” a miało być „nie wiem”. Poprawki zostały naniesione. Zgłosił również uwagę, że nie ma dosłownego przytoczenia pisma gratulacyjnego, które odczytał z Instytutu Książki odnośnie Biblioteki. Po sprawdzeniu zapisu w protokole jest wyraźne stwierdzenie, czego dotyczyły gratulacje i na czyje ręce zostały złożone. Ten zapis jest wystarczający i wyczerpuje sens wypowiedzi radnego. Jeśli radny chciał, aby jego wypowiedź była dosłowna, powinien zgłosić ten fakt podczas sesji. Innych uwag do protokołu nie zgłoszono. Zapytała, kto jest za przyjęciem protokołu z przebiegu XXXI sesji RM?

 

Stan radnych na sali 21

Głosowanie: 15 za

6 wstrzymujących

 

Protokół został przyjęty.

=======================================  

PKT 2 Sprawozdanie Komisji Rewizyjnej z przeprowadzonych kontroli.

 

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej przeczytał protokół Nr 26/2012 z dnia 18.01.2013r.
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej RM w Dębnie, które odbyło się w Ośrodku Sportu
i Rekreacji w Dębnie.

 

Załącznik nr 7

 

Radny P. Szymkiewicz – zapytał, na jakiej podstawie kontrola się odbyła, ponieważ plan pracy Komisji rewizyjnej na ten rok nie jest zatwierdzony. Stwierdził, że posiedzenie odbyło się bezprawnie.

 

Radny B. Feliks – odpowiedział, że posiedzenie było zaległe z planu pracy z grudnia 2012 roku. Z racji choroby, wyznaczono nowy termin na początku stycznia, dlatego komisja miała przyzwolenie wcześniejsze.

 

Radny P. Szymkiewicz – stwierdził, że plan pracy wygasł z końcem grudnia 2012 roku.

 

Radny B. Feliks – zapytał, na jakiej podstawie radny Szymkiewicz sądzi, że plan pracy wygasł.

 

Radny P. Szymkiewicz – stwierdził, że skończył się rok kadencji.

 

Radny B. Feliks – wyjaśnił, że zadanie nie zostało wykonane, dlatego zostało to przeniesione. Zapytał, jeżeli choroba wyeliminuje danego kierownika, bądź osobę, która ma być kontrolowana, wówczas problem ma wygasnąć?

 

Radny P. Szymkiewicz – stwierdził, że ma wątpliwości względem takiego myślenia.
W styczniu w planie pracy Komisji Rewizyjnej jest kontrola OSiR, a ten plan jeszcze nie jest zatwierdzony. Zapytał, dlaczego jest w styczniu przeprowadzona?

 

Radny B. Feliks – wyjaśnił, że zadanie to zostało po prostu przeniesione.

 

Przewodnicząca RM– wyjaśniła, że jeśli taka kontrola jest wpisana w plan pracy, a się nie odbyła, wówczas rzeczą logiczną jest, że trzeba to zadanie dopełnić w innym czasie, kiedy
i kontrolowany i kontrolujący będą mogli się spotkać i odbyć rozmowę na temat tego, co wcześniej było zapowiedziane.

============================================ 

PKT 3 Sprawozdanie z pracy przewodniczącego RM między sesjami.

 

Przewodnicząca RM– odczytała sprawozdanie z pracy między sesjami.

Załącznik nr 8

============================================ 

PKT 4 Sprawozdanie z pracy Rady Miejskiej i komisji stałych za 2012.

 

Przewodnicząca RM– odczytała sprawozdanie z pracy Rady Miejskiej za 2012 rok.

Załącznik nr 9

 

Przewodnicząca RM– poprosiła przewodniczących komisji o przedstawienie sprawozdań za 2012 rok.

 

Radny S. Witkowski – odczytał sprawozdanie z pracy Komisji Budżetu i Finansów za 2012 rok.

Załącznik nr 10

 

Radny A. Kaczmarczyk- odczytał sprawozdanie z pracy Komisji Oświaty, Kultury i Sportu za 2012 rok.

Załącznik nr 11

 

Radny A. Brzozowski -odczytał sprawozdanie z pracy Komisji Spraw Publicznych za 2012 rok.

Załącznik nr 12

 

Radny J. Sypniewicz - odczytał sprawozdanie z pracy Komisji Infrastruktury Wiejskiej
i Ochrony Środowiska za 2012 rok.

Załącznik nr 13

 

Radny B. Feliks - odczytał sprawozdanie z pracy Komisji Rewizyjnej za 2012 rok.

Załącznik nr 14

 

============================================ 

PKT 5 Sprawozdanie z działalności Burmistrza między sesjami.

 

Przewodnicząca RM – poprosiła Burmistrza o przedstawienie sprawozdania z działań podjętych.

 

Burmistrz - przedstawił sprawozdanie z działań podjętych od 28.XII.2012r. do 30.I.2013r.

 

Sprawozdanie stanowi załącznik nr 15

 

Przewodnicząca RM – poprosiła o pytania do Burmistrza dotyczące sprawozdania.

 

Radny A. Dobrowolski – zapytał odnośnie pkt 6, zmiana Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Dębnie przyjętego zarządzeniem Burmistrza Dębna nr 32/15/2012
z dnia 18 kwietnia 2012r. Stwierdził, że w okresie sprawozdawczym jest brak informacji, że 25 stycznia odbyło się ważne spotkanie, również dla tej Rady ze społecznością Dębna, ze związkami, czego skutkiem była dzisiejsza inicjatywa wycofania uchwał. Zauważył, że Burmistrz ani słowa na ten temat nie wspomniał.

 

Burmistrz – „zmiana Regulaminu Organizacyjnego, który zatwierdziłem 18 kwietnia
w ubiegłym roku, wówczas połączyłem Urząd Stanu Cywilnego z biurem Dowodów Osobistych, jednak po 8 miesiącach mieliśmy trudność techniczną, dekretowanie dokumentów zgodnie z instrukcją kancelaryjną. W związku z tym zarządzeniem rozłączyłem USC, Kierownik rozpatruje dokumenty USC, Wydz. Dowodów Osobistych rozpatruje dokumenty tutaj, na miejscu. W odpowiedzi na drugie pytanie, w swoich sprawozdaniach od dziesięciu lat informuję jedynie o wszelkiego rodzaju spotkaniach, wyjazdach po za teren gminy. Niejednokrotnie nie informuję o wyjazdach do Myśliborza. Wręcz codziennie spotkania na terenie gminy się odbywają, gdyby ująć je wszystkie moje sprawozdanie byłoby bardzo obszerne. Stąd od dziesięciu lat w swoich sprawozdaniach nie informuję
o spotkaniach na terenie gminy. Taką zasadę przyjąłem i tak konsekwentnie robię.”

 

Przewodnicząca RM – zapytała, czy są jeszcze pytania do Burmistrza.

 

Radny A. Kaczmarczyk – w postępowaniach w toku podana jest wymiana podbitki dachowej, rynien i rur spustowych w budynku SP 3 w Dębnie, a materiały podane, które komisja analizowała na posiedzeniu w grudniu, podano, że roboty odbyły się w roku 2012, natomiast komisja przyjęła plan remontów gruntowych na 2013 rok.

 

Burmistrz – odpowiedział, że mamy te środki, które komisja akceptowała, w ramach 200 tysięcy umiejscowionych w ZEASie. Kierunki remontów będą z Państwem uzgodnione, co nastąpiło. Natomiast ta podbitka jest realizowana w ramach projektu INTERREGU, tam gdzie dokonywaliśmy termomodernizacji filii trójki, również ta podbitka przez Urząd Wojewódzki, biuro INTERRGU zostało zaakceptowane na pewnym etapie, stąd z tych środków, z tego zadania będzie to finansowane, nie z tych 200 tysięcy.

 

Przewodnicząca RM – zapytała, czy są jeszcze pytania do Burmistrza.

 

Radny A. Kaczmarczyk – zapytał, co w związku z MKS Dąb. Na komisji próbowaliśmy pokazać, gdzie można pomóc. Czy do rundy wiosennej nie ma żadnych szans na pomoc?

 

 Burmistrz – odpowiedział, że w ofercie klubu jest ilość zawodników, wyjazdów, wszelkiego rodzaju przedsięwzięć, bo taką mamy sporządzona umowę. Ta oferta klubu opiewała na 185 tysięcy, jednak zarząd klubu stwierdził, że jest to za mało. Za mała kwota na ten zakup. Ale jeśli byłoby całkiem za mało, nie składaliby oferty i nie podpisywaliby umowy. Można zwiększyć kwotę dla klubu, ale na inne zadanie, nie na ten zakres, który jest w umowie
i ofercie, złożonej przez klub. Na dzień dzisiejszy wpłynęło pismo z klubu, ale opisujące tą sytuację, i która jest zawarta w ofercie. Nowego zadania nam nie wskazano. Jeżeli wskażą, jest akceptacja komisji, wtedy będziemy to rozpatrywać. 

 

Przewodnicząca RM – zapytała, czy są jeszcze pytania do Burmistrza.

 

Pytań nie było.

========================================= 

PKT 6. Interpelacje i zapytania.

 

Przewodnicząca RM – zapytała, czy są interpelacje i zapytania.

 

Radny A. Romaniuk – poinformował, że chciałby złożyć zapytanie, o zamontowanie progu zwalniającego w miejscowości Sulisław. Uzasadnił, tym, iż jest wąska jezdnia, brak pobocza i chodnika oraz górzysty teren jezdni. Wspomniał też o wzmożonym ruchu w kierunku kopalni. Poprosił o odpowiedź na piśmie do dnia 28.02.2013r.

 

Radny A. Brzozowski– zapytał, o koszty poniesione, w związku z projektami uchwał łączenia przedszkoli i szkół. Zapytał o szkolenie, na którym był Zastępca Burmistrza
i Przewodniczący Komisji. Prosi o szersze informacje.

 

Radny R. Patkowski – „w związku z tym, że w trakcie spotkań i dyskusji, nad uchwałami, których już nie ma, ja się osobiści dowiedziałem o kilku ciekawych rzeczach. Dlatego, też moja interpelacja. W związku z tym, iż w toku dyskusji nad wycofanymi projektami uchwał
o powołaniu Zespołów Szkolno – Przedszkolnych, podana została informacja o wynikach kontroli p.poż. i SANEPID w Przedszkolu nr 2 w 2010r. Domagam się wyjaśnienia sposobu realizacji zaleceń pokontrolnych i zwłoki, w tym zakresie oraz jakie w tej sprawie planowane są działania?”

 

Radny S. Witkowski – „moje pytanie jest konsekwencją nie unormowania, może nie prawnego, przydziału środków z pożytku publicznego, który jednoosobowo Burmistrz proponuje, komisja zatwierdza i to idzie w eter. Skupię się na jednym stowarzyszeniu,
a mianowicie odczytam, „na jakie wydatki została przydzielona kwota 8500 zł w konkursie dla Stowarzyszenia Olimpia Smolnica na I półrocze 2013r. oraz kwota 10750 zł za II półrocze 2012r”. Tu mieliśmy już jak na komisji budżetowej, gościliśmy członków Klubu Sportowego „Dąb”, przez rok też nie została wypracowana żadna formuła przyznawania, że mamy kwotę 100, 200, 500 tysięcy, które dzielimy według jakiegoś klucza. Tylko po prostu na jakiejś zasadzie. Kilka meczy, które się odbywają w terenie i 8 meczy u siebie, z taką kwotą można 3 D klasy utworzyć. Niestety pieniądze są nadal tak przydzielane, rozdawnictwo istnieje dalej, stąd było też nasze wnioski. Radny Brzozowski na początku chciałdebaty. Taki proceder się dzieje, nie ma żadnego klucza, aby to usprawnić. Stąd myślę, że to będzie przyczynkiem, do tego, że coś się w tej materii zmieni. Odpowiedź proszę na piśmie”

 

Przewodnicząca RM – zapytała, kto chciałby jeszcze złożyć interpelację, bądź zapytanie?

 

Interpelacji i wniosków więcej nie było.

========================================== 

PKT 7. Odpowiedzi na zapytania.

 

Odpowiedzi na zapytania nie było.  

 

Przewodnicząca RM – ogłosiła 10 minut przerwy.

========================================= 

Po przerwie.

 

PKT 8. Sprawy różne.

 

Burmistrz – są dosyć obszerne zapytania i interpelacje, na które odpowiedź będzie pisemna.

 

Radny A. Brzozowski– poprosił o podanie kwoty wyasygnowaną na obsługę prawną. Ile kosztowało wynajęcie radcy prawnego.

 

Z-ca Burmistrza– „jeżeli chodzi o podanie kwoty, nie jestem w stanie powiedzieć i powiem, tak, jak Burmistrz powiedział, że odpowiedź zostanie przygotowana pisemnie. A jeśli chodzi o szkolenie Ośrodka Rozwoju Edukacji, ponieważ pana zapytanie składało się z dwóch części, to odpowiem, że było szkolenie zaproponowane dla samorządów i samorządowców.
I tutaj czytajmy, organów rządzących odnośnie oświaty przez Ministerstwo. Były to szkolenia 3 – dniowe, byłem na tym szkoleniu, przy podsumowaniu projektu, zaproponowano nam spotkanie z przedstawicielami Ministra Edukacji, można było zaprosić przewodniczących komisji oświaty, skorzystałem z tej możliwości i na podsumowanie całego projektu pojechał ze mną Przewodniczący Komisji. Szkolenie było jednodniowe, ponieważ była to formuła podsumowania projektu, przedstawiciele ministerstwa przedstawiali założenia pełne do ustawy przedszkolnej i zmian ustawy o systemie oświaty.”

 

Radny A. Brzozowski– „brak odpowiedzi na zapytanie, choćby o radcę, jest dla mnie dziwną sytuacją. Może Panowie odpowiecie, czy chodzi o to, że nie wystawiono faktury, na jakiej podstawie radca jest zaangażowany, jak umowa została podpisana. Interesuje mnie wartość zadania.”

 

Burmistrz – odpowiedź zostanie udzielona na piśmie.

 

Radny A. Brzozowski– „dla mnie to jest unikanie odpowiedzi. Są telefony, jest Skarbnik. Ja to tak interpretuje, że Panowie unikacie odpowiedzi na proste pytanie.”

 

Przewodnicząca RM –poinformowała, że odpowiedź będzie na piśmie.

 

Z-ca Burmistrza– odpowiadając na zarzuty radnego Brzozowskiego, wyjaśnił, że to nie jest uciekanie od odpowiedzi. Wiąże się to ze specyfiką pracy Pana, który pracuje w Kuratorium
i prowadzi Kancelarię związaną tylko i wyłącznie z prawem oświatowym. Korzystaliśmy
z jego usług przy omawianiu założeń porozumienia ze Starostwem i ze szkołą w Smolnicy, ponieważ nawet na dzisiejszej komisji oświaty poruszyliśmy kwestię tego, że sami radcy nie są w stanie określić konsekwencji, jakie mogą się dziać w momencie podpisania porozumienia. A radca, który zajmuje się tylko i wyłącznie prawem oświatowym, dał nam możliwość przeanalizowania tego w wielu kwestiach. Tutaj należałoby sprawdzić, w jakim zakresie, jeśli chodzi o umowę, uzgadnialiśmy w sprawie Smolnicy i tak samo, jeśli chodzi
o uchwały intencyjne i założenia, co do nich.

 

Radny M. Wyszyński – „Chciałem się odnieść do tej uchwały intencyjnej, ale na wstępie chciałem się odnieść do występu swego na Komisji Budżetowej, gdzie moja odpowiedź została, w jakiś sposób nie do końca opisana. Dlatego proszę dokładnie o napisanie mojej wypowiedzi dzisiejszej, co będzie równoznaczne do tamtej wypowiedzi z komisji budżetowej. Zresztą sięgniemy do zapisów, skąd możemy to odtworzyć. Uchwała intencyjna została przygotowana w jakiś, taki dziwny sposób, szybko, jakby chciano to złożyć, później konsekwencje są takie, że to nabiera obiegu i idzie dalej. Zawsze mówiłem
o oszczędnościach tutaj budżetowych i zwracałem się do Panów Burmistrzów, że jeżeli robimy jakieś posunięcie, przedsięwzięcie związane z likwidacją etatów, nie daj Boże, nie życzę tego nikomu, to trzeba zacząć jakby od własnego podwórka. W kadencji 2002 – 2006, gdy byłem radnym, było nas takich trzech inicjatorów. Robiłem takie reformy w urzędzie, ale zawsze było zastrzeżenie, żeby pracowników nie zwalniać, ewentualnie, jeśli jest możliwość, ci, co będą odchodzić na zasłużoną emeryturę, czy na jakąś rentę chorobową, w ich miejsca wykorzystać potencjał ludzki, który Pan Burmistrz ma. Pan Burmistrz może nie dostrzega, po prostu głosy mówiące, o naprawdę, o jakimś dokładnym cięciu. Nie chodzi tu o pracę kobiet w urzędzie, zaznaczam kobiet, chodzi o pracę mężczyzn. Są takie stanowiska, gdzie
w urzędzie, niektórzy pracują, jako gońcy, przenosząc pisma z pokoju do pokoju. Jeżeli łączymy Proszę Państwa, tę Szkołę Podstawową Nr 1 z Przedszkolem Nr 1 w tej uchwale intencyjnej, łączymy Przedszkole Nr 2 ze Szkołą Podstawową Nr 3, Pan Burmistrz zapomniał o pozostałych szkołach na wioskach. Szkoła w Dargomyślu, Szkoła w Sarbinowie, Szkoła
w Różańsku, też może iść pod jedną dyrekcję do Cychr.”

 

Radny B. Feliks – wszedł w słowo: „W Różańsku do Cychr?”.

 

 

Radny M. Wyszyński – „Panie Radny spokojnie, ja Panu wytłumaczę. Mam dla pana odpowiednią zagadkę. I Pan mi odpowie.Następny temat, to Szkoła Podstawowa
w Różańsku pod Szkołę Podstawową w Smolnicy, wiadomo jest tam hala i tą halę nie ma szans przewieść na taczkach, czy ją po prostu zburzyć. Były do tej hali, pamiętam rzeczywiście pomysły niesamowite, tam jest hala, że mogą być jakieś obozy, że ktoś tam może przyjeżdżać, można to wykorzystać i tak pozostało, jak jest. W związku
z powyższym Panowie Burmistrzowie, rzuciliście temat dla ludzi, taki jakiś nieprzemyślany do końca, bo to można było rzeczywiście, w dużych miastach, rzeczywiście wzorować się jak
w Krakowie, gdzie pewne rzeczy są przeprowadzane, ale rzeczywiście poddane pod wnikliwą analizę i można to wszystko rozpocząć. A stało się, jak się stało. Temat zakończony. Tylko mam pytanie do radnego Feliksa. Panie Kolego mamy 5 czy 4 kluby wiejskie w piłce nożnej, jest Olimpia Smolnica, Santos z Sarbinowa, Myśla Dargomyśl
i Pomorzanin Cychry. Proszę Pana powiem Panu w taki sposób, że nikt tam z zawodników nie narzekał, na jakość boiska, a w boisku w Różańsku, nie wiem, jaka tam klasa gleby jest, może Andrzej powiesz mi Kolego, 5-6, chłopaki narzekają, że grają po kostki w błocie. Wnioski nasuną się same”.

 

Radny B. Feliks – stwierdził, że radny Wyszyński nie jest doinformowany, ponieważ zebrało się grono ludzi, ma żal do sejmu, że wybór jednomandatowy wprowadzili, ogłosili to już teraz, a nie pół roku, przed, bo co niektórych zaczyna, delikatnie mówiąc, ponosić. Jeśli chodzi
o boisko w Różańsku, to przypomniał radnemu Wyszyńskiemu, że to za jego kadencji zostało zrobione. Nawierzchnia została zmieniona, przygotowana, nie wie skąd doniesienia, że się tam gra na błocie. Następna sprawa, a pro po łączenia szkół. Nie wie, dlaczego załóżmy Cychry miałyby być złączone z Różańskiem. Jeżeli ktoś odpowie na ten temat, na przykład w zakresie wspólnych przewozów i powie naprawdę, o co w tym wszystkim chodzi. Kończąc stwierdził, że wydaje mu się, że co niektórzy nie zrozumieli, o co w tym wszystkim chodzi. Podkreślił, że nie mówi do wszystkich, bo to jest tak samo, jak z niektórymi uchwałami, a w tym przypadku listem intencyjnym, który miał dać sygnał do działania,
a wyciąga się wnioski, że się nie rozmawia. Podkreślił, że nie jest za, ani przeciw. Chodzi
o to, czy to jest zasadne, czy nie zasadne, tylko na początku dzisiejszej sesji, krótko wszystkie komisje stwierdziły, to się nie nadaje, czyli to trzeba wyrzucić. To, po co płakać nad rozlanym mlekiem? Stwierdził, że chyba ktoś ma potrzeby, żeby w gronie większym się wygadać. Poprosił, aby radny Wyszyński sprawdził, jeżeli chodzi o boiska, czy kluby, bo nie wie, skąd dotarły takie wiadomości, aby dokładnie sprawdził, ile, co kosztuje, na przykład lekarz i inne sprawy, wtedy wyciągnąć wnioski. Nie posiłkować się na „ktoś cośpowiedział”.

 

Radny M. Wyszyński – „Panie radny, Pan zabierasz głos i rzeczywiście występuje Pan
w roli „Matki Miłosierdzia”, że Pan nie wie, o co chodzi, a zarazem Pan wie, o co chodzi. Tak, jak kiedyś Prezydent Lech Wałęsa mówił, że chciałby być za, a zarazem jest przeciw. Proszę Pana, nie mówiłem o szkole w Różańsku łączonej z Cychrami”.

 

Radny B. Feliks – zauważył, że w swojej wypowiedzi radny Wyszyński łączył Szkołę
w Różańsku ze Szkołą w Cychrach.

 

Radny M. Wyszyński – „Co dotyczy ileś procent za lekarza, ja tego tematu nie poruszałem, mnie to nie interesuje, ile tam kluby kosztuje. Ja ten temat nie zaczynałem. Wiadomo, że jest taka sprawa z tymi rzeczami i jest bardzo śliskie, jak coś się stanie, nie daj Boże, jest wszystko jasne. Tego tematu nie poruszałem. A co do boiska w Różańsku, to Pan ma swoją wersje, a ja mam swoją. Zostaniemy rozbieżni.”

 

Radny A. Kaczmarczyk– „Jako szef Komisji Oświaty, nie podzielam, słów, które wypowiadają tu koledzy radni. Wini się Burmistrza Czepułkowskiego o działanie przeciwko szkołom, nauczycielom, dzieciom, rodzicom. Na tej sali, w poprzednich latach słyszałem głosy kolegów, mówiące, aby komisja oświaty podjęła zadania dotyczące analizy zmian. Chodzi o sport i jednym z działań, które podjęliśmy był wniosek, aby Hala przeszła pod OSiR, aby zwolnić, naszym zdaniem, zbędny etat, który dublował etat pracowników OSiRu, czy Hali. To były działania podjęte. Głosy, jakie? Źle, nie dobrze. Tutaj była tylko próba, ja rozmawiałem z Burmistrzem Czepułkowskim po komisji osobiście, czytałem te założenia, dodam jeszcze, że powodem tego był projekt ustawy, który przygotowuje Sejm, dotyczący oświaty szkolnej. Czytałem tą ustawę. To są działania, które być może Sejm przegłosuje, bądź nie przegłosuje. Ale czy Pan Burmistrz Czepułkowski nie miał prawa, jako szef, nie tylko Burmistrz, ale i odpowiedzialny za oświatę między innymi, pewne działania przeanalizować i dać propozycję? Przecież ta uchwała, tak nam mówiono, ja chciałem wierzyć i wierzyłem, daje Burmistrzowi prawo, bo pytałem Burmistrza, czy musi być ta uchwała intencyjna, aby można było prawnie przeprowadzać konsultacje z rodzicami. Ja także odbyłem rozmowy z Paniami Dyrektorkami, rozmawiałem z rodzicami i widziałem niepokój, niechęć do zmian i ja w to wierzę, bo się każdy boi zmian. Gdy byłem dyrektorem szkoły, którą zlikwidowano, żeby powstało gimnazjum. Kiedy robiłem ankietę w mojej szkole, kto jest za, a kto jest, przeciw, aby w miejsce dwójki było gimnazjum, wiecie Państwo, jaka była odpowiedź na liście? Jeden za, wszyscy przeciwko gimnazjum w miejscu dwójki. To nie było łatwe. Drugi przykład. Podjęła komisja temat Smolnicy i Dargomyśla. To była tylko analiza, co będzie z nauczycielami? Co będzie z dziećmi, za dwa, trzy lata?” Zapytał, jaka była reakcja po komisji? Nastąpił ferment w wiosce, oprócz przeciwko pomysłowi, że ma tam być most, to były też pomysły, próby znalezienia oszczędności i szukanie wyjścia z sytuacji. Stwierdził, że się nie dziwi reakcji, bo jego też w pewnym sensie to nie przekonało. Poinformował, że boi się po tym wszystkim, co radny Wyszyński mówi o łączeniu szkół wiejskich. Zapytał, jaka reakcja będzie tych rodziców dzieci? Będą przeciwko. Nie chcemy łączenia Sarbinowa z Cychrami, Cychr z Dargomyślem i tak dalej. Ale można wierzyć, że pewne działania trzeba podejmować w pewnym sensie próby, analizy, co dalej? Stwierdził, że słyszał na tej sali, że komisje głosują, a kontekście koalicja na sesji zagłosuje za. Powiedział, że „każdy z nas ma analizę sytuacji, znacie sytuację waszą. Ja, jako szef komisji zaproponuję na maj debatę, rozmowę na temat perspektyw w naszej dębnowskiej oświacie.
I co to będzie, tylko komisja oświaty? Dlaczego jej nie damy na komisję finansów, publiczną? To nie jest sprawa całej Rady, tylko komisji oświaty? Dam przykład, sprawa sportu. Tu byli koledzy z klubu, niedawno. Państwo widzieliście? Na komisji podjąłem temat, w tamtym roku, w październiku, w czerwcu jeszcze raz, zaprosiłem i przyszli na rozmowę. I byli na komisji finansów. Kto z członków komisji podjął dyskusję z tymi ludźmi? My się nie wycofujemy z tych prac, mamy Dzisiaj zaplanowane, jutro robimy. Może nieudolnie, może zbyt żywiołowo podchodzimy do tematu, ale komisja podejmie próby, analizy tej sytuacji.

 

Radny P. Szymkiewicz– zwrócił uwagę, że radny Brzozowski zaproponował dziś do porządku obrad rozmowę na temat oświaty, co przeczy tutaj wypowiedzi radnego Kaczmarczyka. Stwierdził, że radny Kaczmarczyk twierdzi, że został sam z tematem, a to nie prawda. Zauważył, że, pomimo, iż wniosek radnego Brzozowskiego nie został przejęty do porządku sesji, debata w tym temacie się zaczęła. Powiedział, że wszystko na ten temat zostało już powiedziane, a jeśli chodzi o uchwałę intencyjną, to ciągle słyszy, że bez tej uchwały nikt, z nikim nie może rozmawiać, a wydaje mu się, że jednak można rozmawiać,
z dyrektorami, nauczycielami. Po prostu powiedzieć, że ma się jakiś pomysł, żeby porozmawiać. Stwierdził, że uchwała intencyjna zaczyna pewien proces łączenia, więc nie jest, to tak, że musimy podjąć uchwałę, żeby Pan Burmistrz mógł pogadać z jakąkolwiek rada pedagogiczną. Zauważył, że radni chcieli i radny Brzozowski, żeby dzisiaj porozmawiać o tych tematach. W październiku była podejmowana uchwała, dotycząca wypożyczania sal. Był tam taki zapis, że nieodpłatnie nie wynajmuje się sal typu remizy, świetlice, tudzież boiska sportowe. Zapytał, dlaczego tak to jest zapisane, że koła gospodyń wiejskich, czy strażacy nie będą mogli wynajmować sal. Pan Burmistrz na ostatnim zebraniu zarządu gminnego w Cychrach sprzedał temat w ten sposób, że strażacy nie będą mogli wynajmować sal, ponieważ pan radny Szymkiewicz imiennie się temu sprzeciwił. Sprostował, że nie przygotował projektu uchwały, a z projektu pana Burmistrza to wynikała. A ponieważ ludzie atakowali, to trzeba było się jakoś wyślizgać, posługując się moim imieniem w sposób nielogiczny. Stwierdził, żeby się nie dziwić, że pyta o procedury, dotyczącej kontroli komisji rewizyjnej, bo jeśli te procedury nie będą przestrzegane, to
w każdym momencie ktoś sobie przypomni, że we wrześniu 2011 roku miał pójść do Szkoły Podstawowej Nr 3, ale komisja nie poszła, więc sobie pójdzie. Są procedury, które zapewniają bezpieczeństwo w tym kraju i nikt nigdzie nie wejdzie, nie pójdzie i po prostu robi sobie, co chce.

 

Burmistrz- ustosunkował się do słów radnego Szymkiewicza z października, gdy uchwała
o zwolnieniach i zasadach wynajmowania i gospodarowania mieniem gminnym była podejmowana. Przypomniał, że radny złożył wniosek, jest to ujęte w protokole, ażeby znieść 50% ulgę dla strażaków na wynajem remiz. I taki wniosek został przyjęty. Padało pytanie ze strony strażaków na spotkaniu Miejsko – Gminnego Zespołu, jak to się stało? Wyjaśnił, że
w protokole taka informacja jest zawarta i taką informację udzielił strażakom. Ze strony strażaków ma wpłynąć wniosek, ażeby powrócić do 50% ulgi przy wynajmie remiz na ich rodzinne uroczystości. Taką konkluzją skończył się ten zarząd. Natomiast, co do wprowadzenia remiz, świetlic, hali sportowej i wręcz wyłączenia ze zwolnień tych obiektów, wiązało się to z podatkiem VAT i do trzech innych punktów, gdzie młodzież jest zwalniana
z opłaty za najem oraz dwóch pozostałych punktów, tj. niepełnosprawni, jednak nie dotyczyło to strażaków. Ten wniosek, informacje dla tej grupy ludzi dotyczył całkiem innej sytuacji,
a miał miała miejsce w październiku na komisji.

 

Radny P. Szymkiewicz– stwierdził, że zapis, w §6, że nieodpłatnie się nie wynajmuje remiz, to wynika z projektu uchwały i tak został. Żadnych zmian w tym zakresie nie było.

 

Radny S. Witkowski– zadał pytanie do wypowiedzi radnego Feliksa, który zwrócił uwagę, że jeśli trzy komisje zaakceptowały i Burmistrz podjął taką decyzję, to, nad czym dyskutujemy? 33 dni temu też były komisje, cztery komisje, które zaopiniowały, ażeby zatoczka w Smolnicy nie postała, jako priorytet, a Burmistrz mimo to utrzymał o dołożył na znaki. Nie było siły przebicia, tylko trzeba było zagłosować za takimi rzeczami i Burmistrz musiał to uznać. Nie mówi się, co komisje wypracują, tylko, co zrobił Burmistrz. Tutaj w tym przypadku uznał, że jest to niestosowne i dołożył jeszcze do wykonania tego zadania. Poprosił, aby nie mówić, że to, co jest na komisjach wypracowane, ujrzy światło dzienne.

 

Radny M. Wyszyński– odniósł się do wypowiedzi Przewodniczącego Kaczmarczyka informując, że „rozmawialiśmy ostatnio, jak byli przedstawiciele Klubu „Dąb” Dębno
i prosiłem Pana żeby Pan zrobił rzeczywiście spotkanie, czy to komisja wspólna, żeby wypracować jakieś formy, jak to ma wyglądać. I ta piłka wróciła teraz. Znowu przyszli i mamy problem, mamy klops, bo Burmistrz już puścił i nie można przelać. I jak my wyglądamy. Pan mówisz, że Pan działasz, a Pan stoisz w miejscu. Zwracasz się Pan później, szukasz współpracowników, żebyśmy razem wypracowali. Ja Panu mówię, zróbmy komisję wspólną, wypracujmy temat sportu, jak ma być finansowany w Dębnie. Stoimy w miejscu, drepczemy. Robimy dobre wrażenie, że robimy. Następna sprawa, tutaj kolega poruszył temat zatoczki
w Smolnicy. Rzeczywiście to jest temat priorytet dla Gminy. To sztandar. Komu to ma służyć? Zgłosiło się do mnie takie małżeństwo ze Smolnicy, zrobiło parę ciekawych zdjęć, komu to ma służyć, jak w ogóle ten przystanek autobusowy wygląda etc. Proszę Panią Przewodniczącą, żeby puściała w obieg. Teraz też są takie inwestycje, które wchodzą, tak jak tu Przewodniczący Komisji Budżetowej powiedział w bardzo dziwny sposób. Wchodzi też inwestycja drogowa w Różańsku, a ja na przykład powiem, gdzie jest inwestycja, która aż się prosi, gdzie plany zagospodarowania są na kolonii Klepin biciem o ścianę. Mamy łączenie uchwałę intencyjną, dlaczego ja wrzuciłem specjalnie łączenie szkół wiejskich? Teraz proszę sobie ułożyć i świadomie spojrzeć, jak koalicja jest ułożona? I wyciągniecie prosty, logiczny wniosek. I nie trzeba tutaj wielkiej filozofii. Ktoś mówił, że wybory, pod wybory, czasami się myli, nie wie jak przekładać w budżecie finanse. Brak słów.”

 

Radny B. Feliks- stwierdził, że brak słów, to najlepsze podsumowanie tego wszystkiego.
A propos tego, co powiedział radny Witkowski, stwierdził, że nie będzie wymyślał czegoś nowego, tylko przytoczy słowa Kolegi Ryszarda, gdy spytał, dlaczego tak szybko zmienił zdanie, a on powiedział: „Minęło 15 dni, mogłem zmienić decyzję?” Chodziło o sprawy związane z podatkiem rolnym. Powiedział, że mógł zmienić zdanie, bo nikt nie jest z nas, jakąś „osobą niemyślącą”. Zarzucanie tego typu spraw, to jest troszeczkę, tak jak z tym „Dębem” Dębno. Kto, komu tu coś zarzuca? To, że oni przyznali się tutaj, że runda wiosenna jest droższa, niż runda jesienna, to oni przecież wiedzieli od pół roku. Zarzucanie komuś, że ktoś nie myśli, to nawet nie chce tego poruszać. Stwierdził, że to jest tak normalne, że niektórzy ze znanych krytyków Burmistrza siedzą cicho, bo to, co powiedział Kolega Piotr, tak zostało zadecydowane, więc trzymajmy się tego.

 

Radny A. Kaczmarczyk– powiedział, że komisja może drepcze w miejscu, ale podejmuje problemy, które są. Zachęcił wszystkich do wstąpienia do komisji oświaty, ponieważ jest jedno miejsce wolne. Zaprosił do komisji, każdego, kto ma ciekawe pomysły, żeby wspólnie pracować.

 

Nieczytelny zapis, ponieważ wszyscy zaczęli zabierać głos.

 

Przewodnicząca RM– poprosiła o spokój i zapytała, kto z radnych chce zabrać głos.

 

Radny M. Wyszyński– zwrócił się do Przewodniczącej, która wspomniała o nagraniu telewizji na sesji i stwierdził, że: „jeżeli, ktoś, potrafi się poruszać, to telewizja nie przeszkadza. Tutaj słyszałem, że radni przed sesją bardzo przeżywali, że telewizja jest, czyli coś na rzeczy jest. Jeszcze raz do Pana Kaczmarczyka. Panie Przewodniczący, ja mówiłem panu, że piłka, jak bumerang wróci. To nie jest złośliwość. Pan na ostatnim spotkaniu, jak przedstawiciele Klubu „Dąb” wyszli, mówił, że robimy wspólnie. Jeszcze raz powtarzam, zróbmy wspólnie i to nie złośliwość, żeby nie było, że oni przychodzą, że coś ukryli. Będzie twarda zasada. Mówię Panu, byłem kiedyś z kolegą, bo namówił mnie do wyjazdu do Nowego Tomyśla. Jak kawa na ławie było? Dlaczego dostaje klub tyle i tyle? Wszystko było wyszczególnione, a tutaj nic nie ma. Tutaj jest jakby uznaniowo. Tak samo „Dąb” Dębno, czy dostaje 370, czy 500 tysięcy, niech będzie zapisane, niech będzie klarowne, jak przyjdą, Pan Burmistrz spokojnie powie, trudno, tak będzie zapisane, musicie się rządzić, jeżeli nie, do widzenia. A jeśli się nie stosuje tych reguł, to wiadomo, o co chodzi.”

 

Radny A. Kaczmarczyk– powiedział, że „ostatnio z Panem Marianem powiedzieliśmy sobie na komisji finansów i powiedzieliśmy sobie wszystko, dlatego dzisiaj przy tym punkcie, plan pracy robię poprawkę, że temat sportowy z lutego przesuwamy na marzec, żeby mieć czas na lepsze przygotowanie się”.

 

Nieczytelny zapis, ponieważ wszyscy zaczęli zabierać głos.

 

Przewodnicząca RM– poprosiła o spokój i poinformowała, że na zabranie głosu czeka również publiczność i poprosiła przedstawiciela o zabranie głosu.

 

Przedstawicielka SP Nr1– odpowiedziała na pytanie radnego z pierwszej części, który zapytał, po co telewizja, po co wszystko. Wyjaśniła, że po to, aby radni mieli świadomość tego, że za plecami mają głosy ludzi. Poprosiła o nie odwracanie się na pięcie, jak małe dzieci, i nie rzucanie im do piaskownicy uchwał intencyjnych i innych tego typu pomysłów, bo to oni będą się później z tym męczyć, a nie radni.

 

Radny A. Brzozowski– zapytał o ulicę Słowackiego. Chodzi o to, że interesuje go ten etap od ul. Kościuszki, skrzyżowania ul. Kościuszki. Kilkanaście miesięcy temu prezentowany był ładny rysunek ul. Słowackiego, projekt przebudowy tego odcinka. Stwierdził, że wydaje mu się, że realizacja przebiegła nieco inaczej, niż w projekcie, chodzi o wysepki. Poinformował, że nie wie, jak nazwać to fachowo, ale jest sytuacja niesymetryczności z jednej strony mamy wysepkę bez lewoskrętu, z drugiej strony jest lewoskręt bez wysepki. Wyjaśnił, że w jego przekonaniu, jako kierowcy, jest mniej bezpiecznie, jest po prostu niebezpiecznie. Czyli osiągnięto efekt daleko od zamierzonego. Poprosił, o wyjaśnienie tej sprawy. Poinformował, że umknęła sprawa, o której mówił radny Dutkiewicz, a mianowicie zniknęło przejście dla pieszych na wysokości ul. Droga Zielona, a vis a vis jest drobiażdżek, hala sportowa. Zapytał, czy to przejście tam było projektowane, a jeżeli nie było, to jest potrzeba wykonania tego przejścia, bo jest tak ruch duży i dorosłych i dzieci.

 

Przewodnicząca RM – zapytała Kierownika Wydziały Realizacji Inwestycji, czy chciałby odpowiedzieć na pytanie.

 

Kierownik Wydziału RI– wyjaśnił, że ul. Słowackiego jest zrobiona zgodnie z projektem. Dlatego nie rozumie zastrzeżeń. Wysepka taka, jak była, taka jest. Przejścia, które były są.

 

Radny A. Brzozowski– stwierdził, że wydaje mu się, że jadąc z urzędu ul. Słowackiego, przejeżdżając ul. Kościuszki, była planowana wysepka.

 

Kierownik Wydziału RI– wyjaśnił, że jeśli się radnemu wydaje, to powinien najpierw to sprawdzić. Projekt odcinka drogi ul. Słowackiego był robiony półtora roku temu. Projekt cały był robiony wcześniej. Wszystkie przejścia dla pieszych, które były w projekcie, to są.

 

 Radny A. Brzozowski – poprosił o przyniesienie projektu.

 

Kierownik Wydziału RI– poinformował, że projekt zaraz zostanie dostarczony.

 

Przewodnicząca RM– zapytała, kto chciałby jeszcze zabrać głos.

 

Radny R. Patkowski– przedstawił treść rezolucji Rady Miejskiej Chicago, która
31 października 2012 roku zgromadziła się, aby uczcić pamięć zmarłego jeńca obozu koncentracyjnego Auschwitz, Antoniego Dobrowolskiego. Odczytał treść pisma tłumaczonego na język polski.

 

Załącznik do protokołu nr 16.

 

Przewodnicząca RM– zamknęła punkt sprawy różne i ogłosiła 5 minut przerwy.

====================================== 

 

Przerwa w obradach.

================================================= 

Po przerwie.

 

Przewodnicząca RM– wznowiła obrady i poinformowała, o planowanym wyjeździe komisji Oświaty do Witnicy, w sprawie budowy przedszkola.

 

Radny P. Szymkiewicz– zapytał, skąd się wziął pomysł budowy przedszkola, skoro mamy tyle budynków, które stoją puste, w których można zrobić przedszkole.

 

Przewodnicząca RM– wyjaśniła, że problem powstał przy remoncie kapitalnym Przedszkola Nr 2, które będzie kosztotwórcze i nie wiadomo, czy spełni wszystkie wymogi wszystkich służb odnośnie bezpieczeństwa i przydatności. W związku z tym, ten wniosek
z komisji Oświaty padł, żeby skalkulować koszt budowy nowego i koszt remontu kapitalnego, ewentualnie z komplikacjami z rozbudową Przedszkola Nr 2. Dlatego jesteśmy na etapie dyskusji i myślę, że nie zaszkodzi, jak spytamy o wycenę i pojedziemy zobaczyć, jaki koszt jest przedszkola już wybudowanego. Pan Burmistrz w tej chwili przeprowadza kalkulacje, rozeznanie, co do remontu i budowy dla Komisji Oświaty i przedłoży Państwu kosztorys, abyśmy wiedzieli, jakie decyzje ostateczne będziemy mogli podjąć.

 

Radny A. Dobrowolski– „w poprzedniej kadencji Kierownik Wydziału Oświaty przedstawiał nam szczegółową informację dotyczącą potrzeb, jeżeli chodzi o przedszkola. Z tej informacji, jak dobrze pamiętam, w momencie, kiedy sześciolatki miały pójść do szkół, problemu
z miejscami w przedszkolach w Dębnie nie ma. To skąd nagle taki pomysł. Ja wiem, że wycieczki kształcą, można jechać, tylko, żeby nie skończyło się to tak, jak z wyjazdem radnych i koncepcją targowiska, jaką nam zaprezentowano. Wyszło, jak wyszło.”

 

PKT 9 podjęcie uchwał w sprawie

 

PKT 9a projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na rozwiązanie Korporacji Centrum Logistyczne „Mój Sklep” Spółka Akcyjna.

 

Przewodnicząca RM -  poprosiła o wnioski komisji.

 

Radny A. Brzozowski – poinformował, że Komisja Spraw Publicznych jest za.

 

Radny A. Kaczmarczyk – poinformował, że Komisja Oświaty, K. i S. jest za.

 

Radny J. Sypniewicz – poinformował, że Komisja Infrastruktury Wiejskiej i O. Ś. jest jednogłośnie za.

 

Radny S. Witkowski – poinformował, że Komisja Budżetu i F. 7 za, 2 wstrzymujących.

 

Przewodnicząca RM -  Czy są uwagi do projektu uchwały?

 

Uwag nie było.

 

Przewodnicząca RM- kto jest za podjęciem uchwały w sprawie wyrażenia zgody na rozwiązanie Korporacji Centrum Logistyczne „Mój Sklep” Spółka Akcyjna.

 

Radny R. Patkowski– zarzucił w projekcie, że w uzasadnieniu jest wpisane Dębno Lubuskie. Czy to jest błąd redakcyjny, czy pomyłka?

 

Burmistrz – wyjaśnił, że było to w 1999 roku, a wtedy jeszcze było Dębno Lubuskie
i w budowę spółki wpisano Dębno Lubuskie.

 

Stan radnych na sali  21

Głosowanie: za 20

1 wstrzymujący

 

Rada podjęła uchwałę XXXII/263/2013. Załącznik nr 17

======================================= 

PKT 9 b – projekt uchwały zmieniającej uchwałę Rady Miejskiej w Dębnie
Nr XXX/238/2012 z dnia 29.11.2012 r. w sprawie przyjęcia Programu Profilaktyki
i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Gminie Dębno na 2013r.

 

Przewodnicząca RM -  poprosiła o wnioski komisji.

 

Radny A. Brzozowski – poinformował, że Komisja Spraw Publicznych jest za.

 

Radny A. Kaczmarczyk – poinformował, że Komisja Oświaty, K. i S. jest za. Poinformował, o poprawkach naniesionych na posiedzeniu Komisji Oświaty, tj. zamiast określenia „diety” ma być „wynagrodzenie”. Poprawki zostały przegłosowane jednogłośnie za.

 

Burmistrz– w projekcie omawianym na komisjach, w tekście tłustym drukiem będą dodane poprawki, które Państwu rozdamy. Zostały one omówione na Komisji Oświaty w dniu dzisiejszym. To były te dwie poprawki.  

 

Przewodnicząca RM -  Kto jest za wprowadzeniem do projektu uchwały zmian.

 

Stan radnych na sali 21

Głosowanie: za jednogłośnie

 

Przewodnicząca RM -  Czy są uwagi do projektu uchwały?

 

Uwag nie było.

 

Przewodnicząca RM -  Kto jest za podjęciem uchwały zmieniającej uchwałę Rady Miejskiej w Dębnie Nr XXX/238/2012 z dnia 29.11.2012 r. w sprawie przyjęcia Programu Profilaktyki
i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Gminie Dębno na 2013r.

 

Stan radnych na sali 21

Głosowanie: za jednogłośnie

 

Rada podjęła uchwałę nr XXXII/ 264/2013. Załącznik nr 18

======================================== 

PKT 9cprojekt uchwały w sprawie określenia wysokości pomocy finansowej dla Powiatu Myśliborskiego z przeznaczeniem na dofinansowanie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Dębnie.

 

Przewodnicząca RM -  poprosiła o wnioski komisji.

 

Radny S. Witkowski – poinformował, że Komisja Budżetu i F. jest za.

 

Radny A. Kaczmarczyk – poinformował, że Komisja Oświaty, K. i S. jest za.

 

Przewodnicząca RM - czy są uwagi do projektu uchwały?

 

Uwag nie było.

 

Przewodnicząca RM - kto jest za podjęciem uchwały w sprawie określenia wysokości pomocy finansowej dla Powiatu Myśliborskiego z przeznaczeniem na dofinansowanie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Dębnie.

 

Stan radnych na sali   21

Głosowanie: za jednogłośnie

 

Rada podjęła uchwałę nr XXXII/265 /2013. Załącznik nr 19

======================================== 

PKT 9d projekt uchwały w sprawie określenia wysokości pomocy finansowej dla Powiatu Myśliborskiego.

 

Przewodnicząca RM -  poprosiła o wnioski komisji.

 

Radny S. Witkowski – poinformował, że Komisja Budżetu i F. jest za.

 

Radny A. Kaczmarczyk – poinformował, że Komisja Oświaty, K. i S. jest za.

 

Przewodnicząca RM - czy są uwagi do projektu uchwały?

 

Uwag nie było.

 

Przewodnicząca RM - kto jest za podjęciem uchwały w sprawie określenia wysokości pomocy finansowej dla Powiatu Myśliborskiego.

 

Stan radnych na sali  21

Głosowanie: za jednogłośnie

 

Rada podjęła uchwałę nr XXXII/266/2013. Załącznik nr 20

======================================== 

PKT 9e projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia planu pracy Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Dębnie na 2013 r.

 

Przewodnicząca RM -  poprosiła o wnioski komisji.

 

Radny B. Feliks – poprosił o wykreśleniepkt. 2, ponieważ nie potrzebnie zostało to wpisane. Poinformował, że Komisja Rewizyjna jest za.

 

Przewodnicząca RM - kto jest za wniesieniem poprawki i wykreśleniem pkt. 2.

 

Stan radnych na sali  21

Głosowanie: za jednogłośnie

 

Przewodnicząca RM -  czy są uwagi do projektu uchwały?

 

Uwag nie było.

 

Przewodnicząca RM - kto jest za podjęciem uchwały w sprawie zatwierdzenia planu pracy Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Dębnie na 2013 r.

 

Stan radnych na sali 21

Głosowanie: za jednogłośnie

 

Rada podjęła uchwałę Nr XXXII/267/2013. Załącznik nr  21

======================================== 

PKT 9f – projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia planów pracy komisji stałych Rady Miejskiej w Dębnie na 2013 r.

 

Przewodnicząca RM -  poprosiła o wnioski komisji.

 

Radny S. Witkowski – poinformował, że Komisja Budżetu i F. jest za.

 

Radny A. Kaczmarczyk – poinformował, że Komisja Oświaty, K. i S. wprowadziła poprawki. Komisja postanowiła wykreślić pkt 2 i 5 we wrześniu. Zaproponował pkt 4 w lutym przenieść na marzec oraz dodanie punktu analizy budowy przedszkola w marcu.

 

Radny M. Turów– „Jak się przysłuchuję tym wszystkim rozmowom, to już nie wiem, o co
w tym wszystkim naprawdę chodzi. Na posiedzeniu Komisji Rozwoju Gospodarczego
i Finansów była dyskusja na temat przekształcenia szkół i przedszkoli. Było tyle rozmów, tyle dyskusji, tyle wygłaszanych opinii, a ja nie widzę w planie pracy, tego, co się samo narzucało, tego, czym powinniśmy się zająć. Ja to zgłosiłem na Komisji Rozwoju Gospodarczego, ale wyszedłem z posiedzenie i dlatego mój głos został uznany.”

 

Zapis nieczytelny, wszyscy zabierają głos.

 

Radny R. Patkowski– „Dotyczy planu pracy Komisji Budżetu i Finansów. Na miesiąc wrzesień zaplanowaliśmy sobie, ale niestety nasz punkt pracy komisji jest powiązany. Miesiąc wrzesień będzie czasem, w którym przyjmiemy wnioski do projektu budżetu na następny rok, kiedy już Burmistrz ze swoimi pracownikami będzie bardzo dokładnie opracowywał projekt budżetu. Dlatego prosimy pozostałe komisje, które w zakresie swojej pracy merytorycznej mają zadania ujęte na ten rok, aby w pierwszym półroczu zajęły się tymi sprawami powiązanymi z budżetem, ze względu na więcej czasu na przygotowanie budżetu na następny rok, którego przygotowania będą trwały w drugim półroczu.”

 

Radny J. Sypniewicz– poinformował o naniesionych poprawkach naniesionych na komisji.

 

Radny A. Brzozowski – poinformował o ujęciu w planie pracy Komisji Spraw Publicznych. Dopisanie w marcu pkt 4 „Informacja o stanie bezrobocia w Gminie Dębno”.

 

Przewodnicząca RM - kto jest za wniesieniem poprawek w planie pracy Komisji Spraw Publicznych?

 

Stan radnych na sali  21

Głosowanie: za jednogłośnie

 

Przewodnicząca RM - kto jest za wniesieniem poprawek w planie pracy Komisji Budżetu
i Finansów?

 

Radny S. Witkowski –poinformował, że prośby radnego Patkowskiego, aby do września spłynęły wnioski w sprawie tematów planowanych zadań inwestycyjnych do budżetu na 2014 rok nie uda się przeprowadzić. Zaproponował, aby Przewodniczący spotkali się i rozdzielili zadania do poszczególnych komisji, bo nie chodzi o ilość przydzielonych zadań, tylko,
o jakość wykonania. Myślę, że wszystkie komisje dojdą do porozumienia na pierwszym posiedzeniu.

 

Stan radnych na sali  21

Głosowanie: za jednogłośnie

 

Przewodnicząca RM - kto jest za wniesieniem poprawek w planie pracy Komisji Infrastruktury Wiejskiej i Ochrony Środowiska?

 

Stan radnych na sali  21

Głosowanie: za jednogłośnie

 

Przewodnicząca RM - kto jest za wniesieniem poprawek w planie pracy Komisji Oświaty, Kultury i Sportu?

 

Stan radnych na sali  21

Głosowanie: za jednogłośnie

 

Przewodnicząca RM -  czy są uwagi do projektu uchwały?

 

Uwag nie było.

 

Przewodnicząca RM - kto jest za podjęciem uchwały w sprawie zatwierdzenia planów pracy komisji stałych Rady Miejskiej w Dębnie na 2013 r.

 

Stan radnych na sali  21

Głosowanie: za jednogłośnie

Rada podjęła uchwałę nr XXXII/268/2013. Załącznik nr 22

========================================= 

PKT 9g – projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie nieruchomości na rzecz osób, które korzystały, jako ostatnie z prawa do nieruchomości na podstawie umowy dzierżawy przez okres 3 lat.

 

Przewodnicząca RM -  czy są uwagi do projektu uchwały?

 

Uwag nie było.

 

Przewodnicząca RM - kto jest za podjęciem uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie nieruchomości na rzecz osób, które korzystały, jako ostatnie z prawa do nieruchomości na podstawie umowy dzierżawy przez okres 3 lat.

 

Stan radnych na sali  21

Głosowanie: za jednogłośnie

Rada podjęła uchwałę nr XXXII/269/2013. Załącznik nr 23

================================================== 

 

Wiceprzewodniczący RM  -  W związku z wyczerpaniem się porządku XXXII  sesji Rady Miejskiej zamykam obrady i dziękuję za udział.

============================================ 

 

 

Protokolant                                                         Przewodnicząca Rady Miejskiej w Dębnie

 

A. Paczewska                                                                        Helena Sługocka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Anna Szymczyk 27-03-2013 09:05
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 31-01-2013
Ostatnia aktualizacja: Anna Szymczyk 04-04-2013 14:08